onsdag 24. desember 2008

Julaften

I dag er det 24. desember!









Desembers ventetid er over og Julaften er her:) Her kommer den siste luken i vår julekalender:

I dag kan du lage akkurat det du vil. Ingen krav, ingen oppgave, kun ett kriterie: Kos deg med å lage kortet ditt akkurat som du har lyst!:)

Husk at fristen for å levere er først 4. januar, og ALLE kort må sendes på mail til sukkersott@gmail.com for å bli med i trekningen om premie. Kortene må ligge enten som bildefil eller direktelink til kortet for å bli med. Ett kort levert=ett lodd i potten.
Og premiene er fantastiske! Jeg må igjen få takke våre sponsorer for Julekalenderen: Papirloftet, Unik Hobby, Scrappiness, Scrapstore, Forsbakks ting og tang, Kreativ hobby, Papirdesign, Familieskatter og Magnolia. Det er virkelig masse flotte premier her, stempler, blomster, pyntesaker, bling og bånd, brads m.m. Jeg har ikke rukket å se på alt, jeg har ikke rukket å pakke opp alt en gang. Det blir mange premier i hvert fall!:)

Her kommer en oversikt over alle våre kalenderoppgaver.
1. desember -
Lag et kort med luke av noe slag, inspirert av lukekalendere.
2. desember -
Lag en egenlagd bakgrunn og bruk på kortet ditt. Du kan bruke mønsterark og annet du vil i tillegg. Eksempel på teknikker: gnikk og sprut, embossing og distress, stempling, embossing, maling osv.
3. desember -
Lag et kort i hvite toner. Hvitt, beige, krem, elfenben osv.
4. desember -
Oppgave: Bruk glansbilde på et kort. Ett eller flere, store eller små, som hovedmotiv eller detaljer:)
5. desember -
Dekorer en fyrstikkeske.
6. desember -
Oppgave: Lag pakkelapper til julegavene dine, som må inneholde minimum to av disse tingene: stempel, brads, bånd, knapper, bling.
7. desember -
Lag et julekort i svart/hvitt.
8. desember -
Åshilds pakkelapper
9. desember -
Lag et kort inspirert av årstiden vi er inne i.
10. desember -
Oppgave: Lag et kort i lag på lag stil, masse stæsj, ark og pynt.
11. desember -
Anne Kristines julestjerne
12. desember -
Vi har lyst å se hjerter på kortene i dag. Masse masse hjerter:)
13. desember - Lucia
Lag et kort inspirert av denne dagen og Sankta Lucia på en eller annen måte.
14. desember -
Camillas sjokoladeeske
15. desember -
Lag et kort der du bruker maskeringsteknikk. Det står en flott tutorial om maskering i julenummeret av Ett trykk, hvis du ikke har prøvd deg på det før. Det er både enkelt og morsomt.
16. desember -
Lag et kort med stjerner på.
17. desember -
Lag et kort med fargene rødt og grønt.
18. desember -
Åshilds godteposer
19. desember -
Lag et kort uten stempelmotiv. Tekststempler, swirler o.l. er lov, men vi vil ikke se noen stemplede hovedmotiv her. Om du vil bruke teksten som hovedmotiv eller et trykt motiv, glansbilde osv. er opp til deg.
20. desember -
Lag et kort med en eller annen form for bokstaver på, som ikke er stemplet. Med det mener vi thickers, chipboardbokstaver, klistrealfa, bokstav rubons osv. Du kan ha med både motivstempel og tekststempel utenom, men vi vil se en form for andre bokstaver også, gjerne godt synlig:)
21. desember -
Lag et kort inspirert av dette bildet under her. Du kan inspireres av så mangt; farger i bildet, noe motiv på bildet, stemningen, juletemaet.
22. desember -
Er det noen av oppgavene våre siden vi startet i august du ikke fikk tid å bli med på? Eller likte du en av dem ekstra godt? Velg deg en av oppgavene vi har lagt ut tidligere (gjelder kun hovedutfordringer, ikke julekalenderoppgavene) som du lager kort til. Her kan du kun velge èn oppgave, men selvsagt lage så mange du vil til den.
23. desember -
Lag et nyttårskort til en venn eller en annen du er glad i. Kanskje for å fortelle om hvordan dette året har vært, med gode ønsker for det nye året, eller kanskje bare for å si at du er glad i den personen. Mer grunn trenger man jo ikke.
24. desember - JULAFTEN:)
Oppgave: I dag kan du lage akkurat det du vil. Ingen krav, ingen oppgave, kun ett kriterie: Kos deg med å lage kortet ditt akkurat som du har lyst!:)

God jul!!

10 kommentarer:

eba sa...

god jul, og takk for en koselig adventskalender! :) Får se om det blir scrapping i romjula.... :) Premiene frister i alle fall litt... ;)

Klem

Jeanette sa...

Så mange artige oppgaver, jeg håper å få til noen flere enn dem jeg har gjort, og mailet dem før 4. januar. Super kalender er det iallefall, og håper på en liknende en neste år også.

Kickans_blogg sa...

God fortsättning!! Tack för en underbar blogg + härliga utmaningar!!
Kramen Kicki

Hege-Annie Simonsen sa...

Heisann! Takk for artige utfordringer i denne adventskalenderen! Og tusen takk for at Sukkersøttbloggen finnes!! Det er så gøy å være med på utfordringer, de gangene jeg finner tid og anledning til det. :o)

Bare ett sp.mål til julekalenderen: må det være kort som lages, f.eks til luke 22 og 24?

Luke 22: velg deg en tidligere hovedutfordring... Jeg valgte meg en utfordring der jeg lagde en boks til julekortene - utfordring #12, men ser nå i ettertid at det står k o r t i adventskalenderteksten...

Luke 24: Lag hva du vil, skriver dere først...så kommer det at alt er lov, bare man koser seg med å lage k o r t e t ...

Ble ikke helt klok på det, men vil gjerne ha en oppklaring, sånn at jeg evt. kan endre på blogginnlegget hvor jeg har lagt ut luke 22 bidraget mitt, hvis det ikke godtas. Bare sånn for ordens skyld! hehe ;)

Klemmer fra Hege :)

Sianba sa...

For en flott julekalender dette har vært! Tusen takk!
dagens oppgave har jeg lekt meg med nål og tråd :-)

Eli sa...

Hallo!

Her er en egen blog med julekalender oppgavene mine.

KALENDEREN

Benedicte sa...

her er mitt bidrag

mitt bidrag

takk for en artig julekalender

Marianne sa...

Det var for mange oppgaver til at jeg klarte det i desember, men noen ble det nå. Men kjekke oppgaver var detiallefall. Tusen takk til dere for all inspirasjonen.

Her kan dere se mine bidrag

Gro sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Gro sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.