søndag 14. desember 2008

14.desember

I dag er det 14.desember!
Og bak luken til 14.desember ligger det en tutorial på en gaveeske.

Jeg har fylt mine esker med sjokolade, men her er alt lov. Eskene er veldig enkle å lage, og veldig morsomme å pynte.

Bunnen lager du slik:

1. Skjær til et rektangel med målene 17 x 15,5 cm

2. Lag en brett på 1,5 cm på hver kant av firkanten, deretter en brett som er 2 cm bred


3. Klipp vekk de ytterste hjørnene som vist på bildet under4. Klipp så et skrått hakk i hvert hjørne som vist på bildet under (dette blir flikene som skal holde esken sammen)5. Påfør lim på området som er markert med sirkler, og brett flikene inn. Når du har gjort dette er bunnen ferdig.

Lokket lager du slik:

1. Skjær til et rektangel på 10,2 x 23 cm

2.Lag en brett som vist på bildet ved 2cm, 11cm, 13cm og 22 cm.

3.Lim sammen endene, og vips så er lokket ferdig.


Så er det bare å pynte lokket av hjertens lyst:)


10 kommentarer:

Margareth sa...

Denne gleder jeg meg til å prøve å lage!!! Kjempefine esker!

Lena Katrine sa...

Åh, tusen takk for en kjempeflott eskemal - den skal jeg jammen prøve!

Aud sa...

Så lekkert!
Takk for en flott idé!

eba sa...

Så flott den var! Supergod idè! Må bare prøve noe slikt (når tiden strekker til...) :) Takk for tutorialen!

elin sa...

Så flott! Takk for mal til ny eske- denne må jeg nok prøve.

Marianne sa...

Flottt ide dette !!! Får prøve å smyge den inn på programmet og !!

Takk for all jobben med tips og utfordringer som dere tar dere tid til å gjøre nå i en travel førjulstid. Er imponert over dere alle !!!!!

Unknown sa...

Denne var kjempekoselig å sitte å pusle med en søndag på jobb ;)

takk for kjempeflott trinn for trinn ;)

Bente sa...

Den var super! Takk for tutorialen:=)

Lene Aase sa...

Så utrolig lekker! Takk for at du deler:)

Anonym sa...

Hei!
Kjempe kjekk eske mal.Her er min:

Mitt bidrag