fredag 22. januar 2010

Utfordring #69 - Barnesang

"Fredag er ukas femte dag, og arbeidsukas siste. Fredag er oppkalt etter den norrønske gudinna Frigg, eller Frøya .... I eldre folketradisjonen var fredag en ulykkesdag. En skulle ikke starte på noe større arbeid denne dagen, for det ville ikke lykkes. en skulle heller ikke gifte seg på en fredag, eller begrave sine døde da. Paradoksalt forteller den eldre tradisjonen også at fredag var en god dag. Noen forklarer det med at fredag i førkristen tid var den norrøne guden Frøys dag. Frøy var fruktbrarhetens gud og til hans ære ble det holdt fester." (Wikipedia)

Vinneren av forrige ukes utfordring, og 3 herlige stempel fra Skogstokiga er......

Evy!


Et stilig kort, som feirer noe så herlig og etterlengtet som SOLA! Gratulerer, Evy - send oss din adresse på sukkersottmail@gmail.com, så får du premien i posten!




Denne uken er premien et gavekort med verdi $10 - sponset av CROPSTOP. De har mye lekkert å velge i, mange herlige MS puncher blandt annet! Her er det bare å henge seg på!


Utfordringen lyder som følger:

"Lag et kort eller annet prosjekt inspirert av en barnesang. Husk å skrive hvilken sang du har valgt!"

Og her ser du inspirasjonsbidragene fra oss i DT:

Fløy en liten blåfugl





Marte:
"Jeg har en tulle med øyne blå"
Margrethe Munthe

Camilla
"Å, var jeg en sangfugl"
R.Reineck






piabau-
Lille Peter Edderkop



"Lykkeliten"


Fristen er som vanlig torsdag neste uke kl 22.00.

Husk å laste opp bidrag til utfordringen til Mck.Linky. Og dere er selvfølgelig velkomne til å legge igjen "vanlige" kommentarer i kommentarfeltet ;)

5 kommentarer:

Angella sa...

Så utrolig flotte kort fra dere DT...og en oppgave som passer meg perfekt...:)

God helg til dere alle:)
Angella

Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa...

Så mange flotte kort fra Dt, og for en utrolig morsom oppgave! Gleder meg stort til å starte på denne!

Evy sa...

Dette var en gøy oppgave. Måtte frem med ei gammel barnesangbok for å se om jeg kunne finne en sang jeg rett og slett hadde glemt med årene. Det var mange å velge mellom... :-)
God helg!

Trine Pedersen sa...

For en morsom oppgave. Jeg har virkelig kost meg med denne. :)

Marianne sa...

Dette var en morsom oppgave - koste meg mens jeg lagde kortet!
Flotte bidrag fra DT nok en gang.

c",) Sakkalo