tirsdag 9. september 2008

{Ukens søteste}

Hver tirsdag fremover vil vi i DT velge ut hver vår favoritt fra ukens deltagere - {Ukens Søteste} - og si litt om hvorfor vi valgte nettopp det kortet. På mappekort-utfordringen var det masse flotte bidrag, og jeg kan love dere at det var vanskelig å velge bare en hver!:) Men her kommer de, noen av våre favoritter:

Kristine har valgt Angella sitt kort:
Jeg falt for dette kortet med en gang jeg så det. Angella har brukt nydelige papirer, farger og stempelmotiv til å lage denne mappen med gangetabellen. Det må jo gå lekende lett for datteren hennes å lære seg den! Snart får hun vel en haug med bestillinger på flere mappekort med tabeller inninår de andre elevene i klassen får se denne her!!


Anita har valgt Zarah sitt kort:
Dette kortet var bare utrolig lekkert i farger og oppsett! Det har noe eget ved seg, og ligner ikke på "alle andre", det er kult:) Jeg digger at sirklene man kan skimte på bakgrunnspapiret går igjen på motivet, tekststempel og blomst, og til og med hamblyen. Den store blonden er en nydelig detalj og motivet er helt utrolig skjønt. Et veldig kreativt og forseggjort kort, nydelig! Takk for inspirasjonen, Zarah!:)


Anne Kristine har valg eba sitt kort:
Det som fanget meg på dette flotte mappekortet var den kreative løsningen på hva det kan brukes til. Tenk så moro å få en helt unik pekebok laget bare for deg. Likte godt mønsterarket og fargen hun har brukt og legg merke til symaskin sømmen over navnet. En flott detalj. Og lukningen er også kreativ. Det er flere detaljerte bilder på bloggen hennes, ta en titt der! Takk til eba for inspirasjon!


Hanne har valgt Kari sitt kort:
Dette kortet traff meg midt i både magen og hjertet, så frodig og friskt! Fargene var virkelig flott satt sammen, og jeg likte de rene og klare linjene på kortet. Innholdet var dessuten kreativt og stilig, det kom som den berømte prikken over i'en. Brukskunst, kaller jeg dette :)


Vyan har valgt milli sitt kort:

Jeg falt fullstendig for dette mappekortet til Milli <3>

Må være noe av det søteste jeg har sett noen gang!!! Et skikkelig sukkertøy, og totalt til å spise opp. Pastellfargene hun har valgt og hvordan de er satt sammen viser store kunstnerlige og estetiske kvaliteter. Utrolig vakkert!!! Og komposisjonen, stemplene, papirene... Alt i harmoni. Den hærlige sløyfen som er knyttet inni kortet er prikken over i´en. Et vidunderlig sukkersøtt kort!!! Jeg simpelthen elsker det <3


Maya har valgt Lene sitt kort:
Ett utrolig friskt og herlig kort med nyyydelige farger.
Det fanget oppmerksomheten med engang,og jeg kan ikke se meg mett på kortet :)
Motivet er rååstilig og nyydelig malt,og passer utrolig godt til den friske fargen.
Ett fantastiskt flott gjennomført kort!
Takk for inspirasjon,Lene :)



Så igjen, tusen takk til alle dere som var med på utfordringen! Fortsett å sende inn så flotte bidrag som dere gjør, det er kjempemoro å få se på alle kortene deres:) Ha en flott uke!

9 kommentarer:

Angella sa...

Dette er noe av det mest rørende jeg har vært med på... Tusen takk for ordene Kristine, det varmet. Jeg tar dette som en liten seier:)

Og til alle dere andre...Gratulerer!

...en siste ting... Siden jeg bor på Fagerstrand, langt unna byen, kunne jeg ha trengt hjelp for å skaffe 30 timeplaner med gangetabell på. De har dem på Norli... Please help me! Mappekortet gikk rett hjem hos alle i 2.klasse. De vil heller ha det enn bursdagsgave...hehe;)

Sukkersött sa...

Så koselig, Angella!:) Vi har dessverre ikke Norli her heller, håper noen andre kan hjelpe deg:)

milli sa...

Ååå så søte dere er!!
Må henge meg på det Angella skrev, for dette varmet virkelig.
Takk for de fine ordene, Vyan!

Gratulerer til alle dere andre!!!

Det er så utrolig mange fine kort ute og går, og så mange morsomme og spennende stiler å lage kort på at jeg blir helt overveldet!

Må legge til at jeg ble veldig inspirert av Angellas kort, skal være vikar for 2.klasse neste uke, så får se om jeg kanskje plukker opp idéen, alt ettersom om de oppfører seg eller ikke:)

Rasofiel sa...

Dette var en veldig god idé Anita!!!! <3 Flink du er :O)

eba sa...

Tusen takk, Anne Kristine, for rørende og oppmuntrende ord! Så kjekt at det en lager blir likt! :)
Gratulerer til alle som ble trekt frem denne uken, så mange nyydelige og flotte kort!
Og DT - en super gest dette her! Tusen takk!

Zarah sa...

Nämen... Tack så enormt jättemycket - de vackra orden gjorde min dag!! KRAM och TACK!

Lenes stempelkrok sa...

Åhhhhhh...Maya!!
Tusen,tusen takk for vakre og varme ord.....det varmer langt inni hjerterota;-)

Så utrolig gøy det var med denne oppmerksomheten...

He en strålende torsdag:-)

Klem,Lene

♥ Kari ♥ sa...

Neimenn guriland!! Nå ble jeg helt satt ut her!!
Tuusen tusen takk Hanne for kjempekoselige ord! Ble helt rørt her!!

Så søte dere er!! :) :)

Stor klem fra Kari

Anonym sa...

Kjempenydelige kort. :)