fredag 1. august 2008

Utfordring #1: Gjestedesigner #1

Velkommen til den aller første utfordringen på den aller første norske utfordringsbloggen kun for kortlagere!!:)

Utfordringen i dag, Gjestedesigner, vil bli en fast utfordring hver 4. fredag. Og som den første gjestedesigneren har vi fått med oss selveste Hilde Røisehagen, også kjent som Stempelgal. De fleste kjenner til Hildes lekre kreasjoner, men kanskje er det noen nye innom, så hun har skrevet noen ord til oss og laget en fantastisk flott oppgave! Tusen takk, Hilde!!:)

Jeg, Stempelgal... Eller Hilde som noen og vil kalle meg... lidenskapelig opptatt av stempler.
Holdt mitt første stempel i hånden for ca 5 år siden. Jeg runder snart 40, er gift og har to tenåringsgutter.
Stemplig og scrapping er ikke lenger bare en hobby for meg, men en livsstil og jobb.
Jeg liker å bruke ting på arbeidene mine som ikke nødvendigvis er beregnet på kort og scrapping.liker å eksprimentere litt med pynten rett og slett.
Har stort forbruk av "chalk", distress, edgeshaper og pusseklosser. Noe som gjenspeiler seg i det jeg lager.
Og er den stilarter jeg liker mer enn andre, så må jeg nevne Chabby Chic og Vintage. Elsker rett og slett alt som ser gammelt og "ødelagt" ut.

Det er en stor ære for meg å bli invitert som gjestedesigner er på "sukkersøtt"
Jeg takket umiddelbart ja til oppgaven, og satte igang med liv og lyst.
Har latt meg inspirere av navnet på bloggen, nemlig "sukkersøtt"
Lager ikke ofte kort som nødvendigvis er så sukkersøte, selv om de inneholder søte stempler.
Men denne gang følte jeg akutt behod for noe "jorbærsøtt"
Følte og behov for å lage et kort som ikke er 15x15.
og her er altså resultatet.
Håper dere lar dere inspirere av mitt bidrag!!!

Oppgaven til dere andre er dermed som følger:
1. hent inspirasjon fra blognavnet "sukkersøtt"
2.lag et kort som ikke er 15x15.. altså ikke kvadratisk.
3. Jeg vil se bruk av "charms"
Lykke til alle der ute!!!





Og her er de fantastisk kreative og lekre DT-bidragene:
(du kan se flere bilder av kortene i bloggene, ved å trykke på navnet til hver enkelt)

Anne Kristine
Her er det massevis av inspirasjon å hente!! Så lag et bidrag (eller flere) og link det i kommentarfeltet innen midnatt neste fredag (les hvordan her).

Vi har selvsagt en premie til den som vinner utfordringen, og denne gangen har vi fått den utrolig nydelige stempelplata "Grunge collection" sponset av Stempelglede. Hvem vil vel ikke ha denne i samlingen sin??:)



Så kos dere masse med kortlagingen og lykke til alle sammen!

82 kommentarer:

Rita sa...

Wow, for en flott urfordring!! Flotte bidrag fra DT og ikke minst flott premie!!

Skal se om jeg er i sukkersøt humør fremover ;)

Lykke til alle!

Hilsen Rita

anne bodil sa...

Wow!! sier jeg og, for noen nydelige kort dere har laget!
og en kjempeflott utfordring!
Dette har jeg veldig lyst til å være med på!! :)

Synnøve sa...

Kjempeartig utfordring, og herlig premie!!!
Er vel bare å sette i gang å lage søte kort da :)

mo9ca sa...

Gratulerer med nyåpnet utfordringsblogg!!
Herlig utfordring - og en flott premie!!
Håper jeg får tid til å prøve meg på denne!!

*klem*

aase sa...

Gratulerer med åpningen!!!Lekre designbidrag og flott utfordring her!! Skalse om tiden kan gi rom for litt kreativitet her også!!!

Angella sa...

Endelig er dere igang... Kjempelekre kort av dere alle i DT, også Hilde sitt!
Da setter jeg i gang, så kommer det noe fra meg også;)

Solveig sa...

Gratulerer med nyåpnet blogg!!!
Flott utfordring, og aldeles herlige kort!! :)

Anne Bente sa...

Gratulerer med nyåpnet blogg - utrolig dyktig gjestedesigner - og ikke minst så mye lekkert dere i designteamet tryller fram. Gleder meg til å følge med videre! Her blir jeg garantert inspirert i haugevis!

Linda sa...

flott utfordring.
får håpe jeg rekker å bli med på denne

SasSa sa...

Grattis till öppningen av bloggen! Imponerande start och
LJUVLIGA kort ni gjort!!!
Massor av härlig inspiration! Tack tjejer!
Flott premie också! *gillar*
Kram SasSa

Gladie sa...

Juhu, endelig var dagen kommet :) Gratulerer med super åpningsutfordring, og for noen fantastisk lekre kort dere har laget!!! D

Dette vil jeg gjerne være med på - og de grunge stemplene hadde virkelig passet helt perfekt her i scrapperiet hos meg altså! *gliz*

Snuppelure sa...

tekst her

her er mitt bidrag hvis jeg har gjort det riktig ;)

Anonym sa...

Gratulerer med åpningen av bloggen og for en team som er sammen. Kjempeflotte bidrag fra DT. :)

Super utfordring og den er heldig den som vinner de flotte stemplene til Hilde.

Camilla sa...

Grattis till hela DT-teamet!
Vilken öppningsstart ni visar.
Fina kort och en stor insperationskälla att hitta ideer till:)
Är så imponerad av allt fint som visas.
Lycka till i fortsättningen.
Fina priser,
Kram Camilla

Elisabeth sa...

Søte bidrag fra DT :)

Menneh, uhm, nå føler jeg meg litt dum her, hva er "charms"? :S

Camilla sa...

Gratulerer så masse med bloggen og en fantastisk utfordring!!:) Flotte bidrag fra alle de superflinke i DT'et!!
Hurra for dere! Mitt KORT .

Åshild sa...

Elisabeth: Ingen spørsmål er dumme! Det er jommen mye bedre at du spør, enn at du ikke gjør det - og dermed ikke får laget et bidrag, ikke sant? :)

Charms er sånne små 'anheng' i forskjellige varianter, og veldig ofte finnes disse i metall. Det finnes alt fra hjerter, tåteflasker og hestesko til dødningehoder og jordbær. Noe for en hver smak :) Du kan også lage charms selv, f.eks. ved å lage noe i krympeplast som du setter hull i og henger på kortet ditt som pynt. Cluet er vel at det er 'hengbart', vil jeg tro...

Håper dette hjalp litt :)

Linda sa...

nå har jeg laget kort, håper jeg får til denne linkinga da


mitt kort

anne bodil sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
anne bodil sa...

Da har også jeg laget kort, et skikkelig sukkersøtt et. Må bare si jeg har kost meg veldig med denne flotte utfordringen.
Nå tror jeg linken funker og. ;)

mitt kort

tessa sa...

se her for mitt kort

tusen takk for superherlig utfordring!!

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Gratulerer med åpningen.
Her kan dere se mitt bidrag.

Se kortet her

Malin a.k.a. Boop sa...

Grattis med ny og kul blogg. Jeg har også laget kort til utfordringen :-)

Se mitt kort her

Oxana sa...

Grattis med nyåpent blogg!
Her er mitt kort http://lisa-alisashobbyhimmelen.blogspot.com/

Bente sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Bente sa...

Gratulerer med åpningen av Sukkersött!! Dette blir spennende! Her er mitt bidrag

Oxana sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anneli sa...

Åhh.. *dån*! For noen nyyydelige kort fra designerne <3
Kortet fra Vyan Maria skilte seg ut og ble en absolutt favoritt, med alle de utrolig flotte detaljene.
Måtte bare studere det lenge!
Gleder meg veldig til fortsettelsen (o:

Angella sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Angella sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Angella sa...

Da gikk hele søndagen til dette. Greit at været tillater det...hehe!
Må bare si at her ar det mange flotte kort.

Her kommer mitt sukkersøtte kort

Oxana sa...

Her er mitt kort

Gunilla/Nilla sa...

Här kommer mitt bidrag till er härliga utmaning!

Mitt kort

Ha en trevlig kväll och må så gott!
/Gunilla

Unknown sa...

Da har jeg laget et kort, og gjør et forsøk på å legge inn link til mitt kort. :-)

http://elinasverden.blogspot.com/2008/08/sukkerstt.html

Unknown sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
eba sa...

tekst her

Forsøker meg på den linken, skulle den ikke virke, så ligger kortet i alle fall i bloggen min. Gratulerer med første utfordring, dette var gøy! ;)

Maria sa...

Og jeg som lurte på om jeg kan levere inn bidraget nå? Så mange flotte som allerede har kommet! Jeg er imponert :)

Her er mitt

Lise sa...

Her kommer mitt bidrag. :-) Nå skal jeg nyte de andre bidragene. ;-)http://liseshobbyrom.blogspot.com/2008/08/sukkerst-utfordring-1.html

Kathy sa...

WOW!! These DT card are all absolutely breathtaking!! Such inspiration!! I had fun with this challenge and thanks for letting all participate!!!
Here's mine..
Thanks for looking :)Kathy

Solveig sa...

Da har også jeg laga et kort til utfordringa!
http://solveigshobbykrok.blogspot.com/

Kari sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Veronica sa...

Da har jeg laget ferdig mitt bidrag, håper jeg får til linkingen nå. =)=)
Mitt kort

Kari sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Kari sa...

Da har jeg latt meg utfordre også!
Kortet mitt

Stine Ursin sa...

gratulerer så masse med bloggen. gleder meg til å følge med her. Utrulig flotte bidrag fra design teamet.

mitt elefantkort

Marianne sa...

Sååå gøy at sukkersøtt er i gang.
Gratulerer med et flott DT-team:)mitt kort

Paperaddict sa...

Hurra for dere! Endelig i gang - og så mye nydelig fra DT. Flott første-utfordring! Jeg vil gjerne være med i konkurransen og her finner dere
mitt bidrag
Lykke til med bloggen videre, kommer definitivt til å være med flere ganger.
Klem fra Paperaddict

Paperaddict sa...

Fant ut at linken min ikke fungerte helt som den skulle... prøver igjen...

Her er mitt kort.

WencheP sa...

Så herlig utfordring! Skal bli spennende å se på alt det lekre som dere alle lager.

HER kan dere se mitt kort til denne ukens utfordring.

Takk for at dere titter! :)

Filharmonica sa...

Gratulerer så mye med oppstart av Sukkersøtt! Flott utfordring - takk Stempelgal og kjempefine DT-kort!
Mitt bidrag

Berit sa...

Dette er mitt bidrag til Hildes utfordring.

Masse inspirasjon å hente her på Sukkersött - gleder meg til fortsetningen!!!

Lene Aase sa...

Gratulerer med ny blogg! Nydelige bidrag fra DT og flott utfordring!

Her kommer mitt bidrag

Joanna sa...

Hjertelig til lykke med denkjempeflotte starten'
Dette blir spennende med utrolig flotte kort fra alle deltagere og DT.

Her er bidraget mitt

Sid sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Jenny Svensson sa...

Vilken rolig utmaning! Och vilken inspirerande blogg ni har här. Här kommer mitt kort (hoppas länken funkar)

Hälsningar Jenny

Sid sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Sid sa...

kort

Her var det mange flotte kort! Skikkelig inspirasjon!
Her er mitt bidrag!

Aud sa...

Oj, her var det kommet mange sukkersøte og herlig bidrag!
Jeg har også fått laget et kort, og om jeg ikke er den helf\dige vinneren av den nydelige premien, så må jeg nok ut og handle litt - de blomstene er sååå fine!

Vel, så får vi se om denn linkingen går bra, da:
Mitt sukkersøte kort

aase sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
aase sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
aase sa...

Jeg får bare ikke til linkingen jeg gitt!!

Marianne sa...

Her kommer mitt bidrag. Veldig kjekt at dere drar igang dette

mitt sukkersøte kort er her

Marit sa...

Aller først, så utrolig gøy at vi har fått en norsk utfordrigsblogg, og oppgaven fra stempelgal ble en utfordring for meg :) Veldig flotte bidrag alle på DT har kommet med også.

jeg har forsøkt meg og her er mitt

mitt sukkersøte bidrag

Unknown sa...

Kjempeflott med en egen kort-utfordringsblogg.... :-)

Mitt bidrag

aase sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
aase sa...

Mitt bidrag

Sivic sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Sivic sa...

Kjempekjekt med en norsk utfordringsblogg!!
Nå har jeg lagt ut kort til den første utfordringen på bloggen min : )
Mitt kort

Elisabeth sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Elisabeth sa...

mitt bidrag

Da skal jeg vel ha klart linkingen tror jeg! *håpe håpe*

Julia sa...

For en super utfordring, inspirerte meg med en gang:-)
Og nydelig premie!!

Her er mitt bidrag
http://juliaoren.blogspot.com/2008/08/en-ny-utfordring.html

roterommet sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
roterommet sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
roterommet sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
roterommet sa...

Her er mitt bidrag.
mitt kort

Gro sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Gro sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Gro sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Gro sa...

Morsom utfordring. Her er kortet mitt:
Mitt bidrag

Gladie sa...

De ble i siste liten gitt, men her er i alle fall mitt kort. :)

Anonym sa...

Hej!

Har gjort ett kort till din/er utfordring # 1 och det finns här:

Mitt sockersöta kort

Ska bli spännande att följa bloggen och jag önskar stort lycka till!!!!!

Ingela x